support

Kan ik u helpen?

WIJ BELOVEN Reactietijd: 08:00
Op tijd: 98% BEREIKBAAR OP
Maandag:08:30 – 17:00
Dinsdag:08:30 – 17:00
Woensdag:08:30 – 17:00
Donderdag:08:30 – 17:00
Vrijdag:08:30 – 17:00
Zaterdag:Gesloten
Zondag:Gesloten
AllSens Contact E-mail Info Menu
Vorig
Artikel
Volgend
Artikel
Sir Albert vertelt: “voelen, zien en… ruiken”

Artikel

Sir Albert vertelt: “voelen, zien en… ruiken”

Gepubliceerd

Waarom geurbeleving zo’n belangrijke rol speelt binnen de hotellerie? Noortje de Vries, hotelmanager van het beroemde Sir Albert hotel in Amsterdam, geeft antwoord en stelt klantbeleving centraal.

Al ruim 6 jaar maken alle Sir hotels gebruik van de geurmachines van AllSens. De Vries geeft aan dat de drie pijlers; voelen, zien en ruiken zich uiten in wat haar gasten beleven. Een hotel als het Sir Albert, denkt daarom bij iedere beslissing wat het aan beleving voor haar gasten oplevert. Geurbeleving is volgens haar dan ook van essentieel belang om de ultieme gastbeleving op alle vlakken te raken.

Meer informatie over geurmarketing en geurbeleving

“Het gaat niet alleen om de visuele aspecten, de gebruikte materialen, maar ook om wat gasten ruiken zodra ze ons hotel binnenkomen.” AllSens past geur binnen hotels toe bij entrees, lobby’s, gangen, liften en eventueel bij de eetgelegenheden. 


Ik zou geurbeleving eigenlijk iedereen aanraden" - Noortje de Vries, hotelmanager Sir Albert Amsterdam"


De hotelbranche is een markt van concurrentie. Top hotels doen er alles aan om gasten te aan te trekken en te binden. Juist deze branche is dan ook vaak voorloper als het gaat om de nieuwste trends op het gebied van klantbeleving.


Sir Albert Hotel Amsterdam

“Gasten reageren erg positief op de geur! Het wordt ervaren, maar op een subtiele manier. Daarnaast hebben medewerkers ook echt affiniteit met de geur gekregen, het wordt als “onze geur” beschouwd.” Aldus de Vries. Dat is de kracht van geur, het roept herinneringen en affiniteit op.

Onderzoek heeft aangetoond dat 75% van onze dagelijkse emoties worden bepaald door wat we ruiken. Steeds meer hotels nemen dit gegeven dan ook mee in hun marketingstrategie."

 

Op de vraag of De Vries geurbeleving zou aanbevelen bij collega’s antwoord ze stellig: “Ik zou geurbeleving eigenlijk iedereen aanraden. Het is net dat stapje meer, datgeen wat je onderscheidend maakt ten opzichte van de concurrent”. Een heldere conclusie.

Voor meer informatie over geurmarketing in de hotelbranche.

Of neem contact op via e-mail: welcome@allsens.nl